Nå er forhandlingene på grossistoverenskomsten i gang

Fellesforbundets forhandlingsdelegasjon overleverte kravene til Virke i dag kl. 1200.

Avtalen har vel 4000 medlemmer og omfatter lager, varedistribusjon, transportbedrifter og grossist.

Delegasjonsleder er forbundssekretær Joachim Espe.

- Forhandlingsdelegasjonen er tydelig på at det er viktig å løfte økonomien slik at vi sikrer en reell kjøpekraftsbedring for våre medlemmer, slår Espe fast.

Kompetansereform og andre krav

- Det er viktig for å
oss å følge opp arbeidet med en kompetansereform som sikrer kompetanseutvikling, også for grossistbransjen, forteller Espe.

Forhandlingsdelegasjonen har også forventninger om at det blir forbedringer i overnskomsten som både går på arbeidstidsordninger, lokal lønnsdannelse og styrking av det organiserte arbeidslivet i grossistbransjen.

Dette er forhandlingsdelegasjonen som møter Virke
Delegasjonen består av Joachim Espe, forbundsledelsen, Øystein Berg, Coop, Stian Kvalvåg, ASKO, Marius Svendsen, Onninen, Johan Martin Andreasseen, Coop, Tina Sjue, Ahlsell, Jørn Danielsen, ASKO, Christian Ekstrøm, Apotek 1 og Klaus Eile, Autoparts United.