Du er her: Forsiden / Aktuelt / LO har brutt meklingen og varsler KONFLIKT

LO har brutt meklingen og varsler KONFLIKT

5. apr 2013 14:33

Fra 7. april kl. 24.00 inntrer konflikt dersom meklingen ikke fører fram. En eventuell streik iverksettes fra arbeidstidens begynnelse mandag 8. april kl. 06.00.

Hvorfor? LO har krevd opprettholdelse av kjøpekraften for alle, og særskilte lav- og likelønnstillegg.

Konflikten omfatter i første omgang 15.500 av LOs medlemmer for privat sektor. I Sør-Trøndelag gjelder dette Fellesforbundet, Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund, Norsk Arbeidsmandsforbund, Forbundet for Ledelse og Teknikk, Handel og Kontor, Norsk Sjømannsforbund, Fagforbundet, Norsk Transportarbeiderforbund, Industri Energi og Jernbaneforbundet med omlag 1.800 medlemmer.

Kontaktinformasjon for LO Sør-Trøndelag: distriktssekretær Christiane Solheim, tlf. 958 16 634, mail: christiane.solheim@lo.no

Les mer om bakgrunn, krav og virkninger på LOs nettsider www.lo.no. Under årets mellomoppgjør vil LOs facebook-sider være oppdatert fortløpende. LOs tariffsider finnes på www.lo.no/tariff2013. På Twitter bruker vi #tariff2013.

Vedlagt informasjon om streikekomitè i Sør-Trøndelag, forholdsregler ved konflikt og løpeseddel.

LOs distriktskontor samlet fredag de berørte forbund med deres tillitsvalgte for informasjon om hvordan vi forholder oss mandag morgen. Ved en eventuell streik vil det mandag formiddag være oppmøte kl. 10.00 ved fem ulike steder i Sør-Trøndelag: Trondheim, Rissa, Orkanger, Frøya og Oppdal. Hold kontakt med eget forbund på informasjon om streikevakt og dialog med bedriften. Les mer på våre hjemmesider.

Klikk her for å se løpeseddel fra LO angående kravet!

Publisert: 5. april 2013 14:33, Sist oppdatert: 5. april 2013 14:46

Fellesforbundet avdeling 12