Brønnplugging vil få flere i arbeid!

Oljeselskapene bør prioritere brønnplugging nå som oljenæringen er presset. Det vil sikre arbeid for flere!

Dette er et tiltak både Fellesforbundet, Industri Energi og Rederiforbundet går inn for. De ble klart da Arbeiderpartiet holdt frokostseminaret "Plugging av oljebrønner som motkonjunkturtiltak"  på Stortinget 10.2.

- Alt som kan sikre arbeid og kompetanse er ekstra viktig for oss i dagens situasjon, understreker forbundssekretær Kine Asper, som deltok på møtet.

Å plugge igjen oljebrønner som ikke lenger er i bruk, er et tiltak som uansett må gjennomføres. Fellesforbundet mener på grunnlag av dette at oljeseskapene bør starte flere prosjekter for permanent gjenplugging – slik at flere kan beholde arbeidsplassene.

– Vi kommer til å presse på videre for å oppnå dette, fortsetter Asper.

Les mer i FriFagbevegelse