Meklingen fortsetter på Havbruksoverenskomsten

Meklingen mellom Fellesforforbundet og Sjømat Norge pågår fortsatt. Det er satt frist til midnatt for å bli enige på Havbruksoverenskomsten.

Det er mekler Geir Engebretsen som leder meklingen, mens forbundssekretær Kine Asper leder Fellesforbundets delegasjon.

Partene har taushetsplikt om hva som skjer i meklingen. Det eneste vi kan opplyse er at meklingen er i gang og at fristen for å bli enige går ut ved midnatt.

Blir partene ikke enige, vil det utløse en streik fra arbeidstidas begynnelse torsdag 1. september. Medlemmer må følge med på forbundets hjemmeside.

Medlemmer som omfattes av plassfratredelsen skal gå på jobb som vanlig så sant de ikke får annen beskjed.

På bildet ser vi Fellesforbundets forhandlingsdelegasjon i arbeid, fra venstre Tommy Vestnes, Anne Brith Haakull, Stig Stensen, Mona Sørgaard, Bjørn Kristian Haug og forhandlingsleder Kine Asper.