Viktig informasjon om LOfavør Innboforsikring

1. januar 2024 fornyes forsikringene i medlemskapet ditt og du får nye vilkår.

Viktig informasjon om LOfavør Innboforsikring

1. januar 2024 fornyes forsikringene i medlemskapet ditt og du får nye vilkår. For LOfavør Innboforsikring har forbundene vedtatt følgende forbedringer:

• Unntaket for tyveri under flytting utført av flyttebyrå fjernes (se punkt 4.7 flytteforsikring i vilkåret).  Det medfører at tyveriskader dekkes inntil 100 000 kroner som skjer under transport med flyttebyrå.

• Hvis du har gjennomført tiltak for å unngå overvannskader ved ekstremnedbør slipper du å betale egenandel for skaden.  Dette er tiltak som enten samler vann i tanker eller magasiner i bakken. Det kan være infiltrasjonsgrøfter eller -dammer som sørger for at vann synker raskt ned i grunnen. I tillegg kan det være grønne tak som er ment å forsinke utstrømningen og holde igjen vannet på taket.  Se punkt 6.1 i vilkåret.

Her kan du lese mer og se vilkår for LOfavør Innboforsikring

Det vil sendes ut e-post/sms eller Digipost om fornyelsen.

Pass opp så du ikke betaler dobbelt opp

Innboforsikringen er en del av ditt medlemskap, med mindre du har reservert deg. Hvis du har en innboforsikring i et annet selskap i tillegg, bør du si opp denne. Selv om du har to innboforsikringer, vil du kun få én erstatning hvis noe skulle skje.

Husk husforsikring

Innboforsikring og husforsikring er to forskjellige ting. Mens innboforsikring dekker løse eiendeler i hjemmet, dekker husforsikring skader på selve bygget og det som er fastmontert.

Hvis du har hus, trenger du derfor en husforsikring i tillegg. Med LOfavør Husforsikring får du automatisk toppdekning, uten tillegg i prisen.

Vi anbefaler deg også å ta en jevnlig gjennomgang av forsikringsbehovet ditt.