Arendalsuka 2017

Fellesforbundet deltar på Arendalsuka, og vi har flere spennende arrangementer! Tirsdag 15. august braker det løs med temaet løsarbeidersamfunnet! Onsdag 16. og torsdag 17. august  byr vi på "Kaffe på dekk", med gode samtaler om utfordringer for industrien og for reiselivet.

Illustrasjon Arendalsuka-arrangementIllustrasjon arendalsukaVåre arrangementer

Tirsdag 15. august, kl. 10.30-12.00, Clarion Hotell Tyholmen, Kitchen & Table. Går vi mot et løsarbeidersamfunn?

10.30 Åpning og underholdning, "Going Nowhere Band"
10.40 Går vi inn i et løsarbeidersamfunn uten faste ansettelser? Debatt mellom forbundsleder Jørn Eggum, Fellesforbundet og administrerende direktør for NHO Service, Anne-Cecilie Kaltenborn.
10.55 Løsarbeidersamfunnet. Samtale mellom Elin Ørjasæter og Line Eldring, forfattere av boka "Løsarbeidersamfunnet" som lanseres til høsten.
11.10 Trygghet i arbeidslivet
  • Hvilket arbeidsliv ønsker vi oss? Hva er det gode arbeidslivet?
  • Er den norske modellen med faste ansettelser under press?
  • Er det behov for endringer i arbeidsmiljøloven for å tydeliggjøre hva en fast stilling er?

Debatt mellom statssekretær Christl Kvam, arbeids- og sosialdepartementet, Høyre, stortingsrepresentant Dag Terje Andersen, Arbeiderpartiet, forbundsleder Jørn Eggum, Fellesforbundet, administrerende direktør Arne Giske, Veidekke ASA og konsernsjef Maalfrid Brath, ManpowerGroup.

11.55 Underholdning av Going Nowhere Band og avslutning

Møte- og debattleder er Iselin Paulsen, kommunikasjonsrådgiver i Fellesforbundet. Les mer og finn kart på Arendalsukas sider.

Onsdag 16. august, kl 10.00 – 10.30. Kaffe på dekk

Forbundsleder Jørn Eggum tar en kopp kaffe på dekk i forbundets båt som ligger i Pollen, og det blir en samtale med Kristin Krohn Devold, direktør NHO Reiseliv om aktuelle problemstillinger i norsk reiseliv. Samtalen ledes av kommunikasjonsrådgiver Iselin Paulsen fra Fellesforbundet. Les mer og finn kart på Arendalsukas sider

Onsdag 16. august, kl. 12.00-14.00 i Bankgården. Vil politikerne tette pensjonshullene?

Felles arrangement mellom Fellesforbundet, Handel og Kontor, Norsk Arbeidsmandsforbund og Norsk Nærings- og Nytelsesmiddelarbeiderforbund. Les mer om arrangementet.

Torsdag 17. august, 09.30-10.00. Kaffe på dekk.

Forbundsleder Jørn Eggum i Fellesforbundet møter administrerende direktør Anita Krohn Traaseth i Innovasjon Norge til en samtale om innovasjon, næringsliv og arbeidsplasser. Dette skjer i Fellesforbundets båt som ligger fortøyd i Pollen.Samtalen ledes av rådgiver Jens Petter Hagen fra Fellesforbundet. Les mer og finn kart over sted på Arendalsukas sider.

Torsdag 17. august, 10.00-12.15. FAFO: Bygges det etter norsk modell?

FAFO arrangerer debatt på FAFO-båten, og vår forbundssekretær Per Skau deltar sammen med administrerende direktør i Byggenæringens landsforening, og skal debattere framtidens arbeid i byggenæringen. Les mer her.