Fellesforbundet avdeling 1 Oslo - Akershus

Om oss

Fellesforbundet avd.1 Oslo - Akershus er en samleavdeling som organiserer flere forskjellige bransjer. Vi het opprinnelig Oslo Jern og Metall, med hovedsaklig industriarbeidere som medlemmer. Vi organiserer fortsatt industriarbeidere, men i tillegg til dette organiserer vi også arbeidstakere i følgende bransjer:  Verksted, Bil, Bilutleie, VTA (Varig tilrettelagt Arbeid), AMB (arbeidsmarkedsbedrifter) Byggfag, Byggindustri, Miljø, Naturbruk, Teko, NEXANS, Tannteknikker,Teknologi og data. Vi er aktive i arbeidslivet og samfunnsdebatten, og har ca. 6000 medlemmer totalt, hvorav ca. 3200 av disse er yrkesaktive.                                                                             Foreningen er daglig bemannet med leder,kontormedarbeidere og organisasjonsarbeidere.Vi kan tilby rådgivning, veiledning og hjelp både på telefon/internett, ved besøk i bedriftene og vi tar imot besøk i våre egne lokaler. Avdelingen arrangerer kurs og opplæring for tillitsvalgte, samt andre aktiviteter som konferanser med aktuelle temaer. Slike temaer kan være lønnsoppgjør, en spesifikk bransje eller utfordringer som våre medlemmer og tillitsvalgte møter i hverdagen.     Vi er ofte med på medlemsmøter og årsmøter på våre medlemsbedrifter, og holder også en del informasjonsmøter for nye medlemmer, og de som vurderer medlemskap.