Fellesforbundet avd 8 Telemark ønsker alle våre medlemmer og venner en fin dag :-)

Kruse Smith as bygger sykehjem til besvær.

Dette skriver Telemarkavisa om i deres avis den 23.06.2016. Problemene hoper seg til etter at selskapet har engasjert bemanningsselskapet City Service Bergen AS, som setter bort jobben til selskapet PG Bygg Sivertsen(enk). Dette selskapet stifter så selskapet PG Bygg Sivertsen AS og registrerer dette selskapet den 14.04.2016. Kruse Smith As sin ledelse ser dette ny oppstartetes selskapet med Baltiske arbeidere og usikker bakgrunns erfaringer som det beste alternativ til å ta, muligens Telemark sin største mure jobb på ca 5 millioner kr. Da det ikke er noen med godkjente norske fagbrev i dette selskapet, så vidt Fellesforbundet kjenner til, er det ikke mulig å ta inn lærlinger på denne jobben. Dette er bare trist og burde aldri ha skjedd mener Fellesforbundet avd 8 Telemark. Kruse Smith sine egene arbeidere er frustrerte over det som skjer. Ordfører Robin Kåss forlanger alle kort på bordet og en oppklaringsrunde med hovedentreprenør Kruse Smith AS.