Fellesforbundet avd 8 Telemark ønsker alle våre medlemmer og venner en fin dag :-)

SKIEN: Advokat og eiendomsutvikler Stein Birger Johnsen er pågrepet og siktet av politiet for grovt økonomisk utroskap.

Her er Telemarkavisa sin siste artikkel om Stein Birger Johnsen: Har vært i politiets søkelys i flere måneder. Det var etter at politiet i februar i år mottok anmeldelsen mot Stein Birger Johnsen, at politiet startet etterforskningen.Det er advokat Johan Henrik Frøstrup i Porsgrunn som er eiendomsutviklerens forsvarer. For å lese hele denne artikkelen fra den 26.05.2016 se på denne linken: http://www.ta.no/nyheter/krim/rauland-invest/har-vart-i-politiets-sokelys-i-flere-maneder/s/5-50-217966    Varden skriver samme dag om at Johnsen sitter i arresten. Stein Birger Johnsen som er siktet for økonomisk utroskap, sitter på cella på politihuset i Skien. For å lese hele denne saken se på denne linken: http://www.varden.no/nyheter/johnsen-sitter-i-arresten-1.1535682

SISTE: Ved 13.30-tiden ble skiensadvokaten ført ut av kontoret sammen med en etterforsker fra økoteamet. Han ønsket ikke å uttale seg til pressen. Etterforskere fra Økokrim ankom Johnsens advokatkontor i Skien sentrum ved 12-tiden onsdag. Stein Birger Johnsen, daglig leder i Rauland Invest, er pågrepet og siktet for grov økonomisk utroskap knyttet til driften av selskapet. – Politiet holder på inne på kontoret hans nå, og de har nettopp trukket ned persiennene på kontoret ut mot Henrik Ibsensgate, sier TAs journalist på stedet. Etter det TA erfarer er siktelsen og pågripelsen basert på disposisjoner Johnsen har gjort i egenskap av å være daglig leder i Rauland Invest

Stein Birger Johnsen har de siste ti årene drevet med omfattende hytteutbygging i Rauland. Han er aktiv i en rekke selskaper, deriblant er han daglig leder i Rauland Skisenter, Rauland utbygging og Rauland Invest.

Dette skriver Telemarkavisa på sin nettside den 25.05.2016 For å lese hele artikkelen se på denne linken.

Fortsettelse følger.

Varden skriver også om denne saken. De skriver blant annet dette.

Hyttekonge pågrepet etter razzia på advokatkontor

Advokat Stein Birger Johnsen (47) er pågrepet og siktet for grovt økonomisk utroskap mot sitt eget selskap.

For å lese hele denne artikkelen se på denne linken: http://www.varden.no/nyheter/hyttekonge-pagrepet-etter-razzia-pa-advokatkontor-1.1535319