Fellesforbundet avdeling 9 Østre Agder

Velkomstmappe

Andre språk: - Polska - Lietuva - Español - Francais - Română - Latvia - Deutsch - English

Fagorganisering er nøkkelen til et mer seriøst, trygt og verdig arbeidsliv med ei god lønn å leve av! Det er de mer enn 900 000 LO-medlemmene som sikrer at vi er verdens beste land å bo og arbeide i, og vi ønsker deg velkommen som deltaker i dette viktige arbeidet.

Kontingenten er 1,6% av all brutto lønn. I bedrifter med tariffavtale/trekkavtale trekkes kontingenten direkte av lønnen. Der det ikke er avtale sender forbundet ut faktura direkte til deg – bruk gjerne e-faktura.

Jobber du på en bedrift med tariffavtale har du normalt rett på AFP fra og med fylte 62 år. Dette utgjør normalt noen ti-tusener per år i ekstra pensjon. Les gjerne disse artiklene.

Husk at du har rett til å trekke av fagforeningskontingenten på skatte i henhold til skattereglene.

Bruk gjerne våre hjemmesider og bruk veldig gjerne vår klubbmappe/verktøykasse som gir svar på mange spørsmål.

Du har som medlem følgende forsikringer fra dag en: Kollektiv hjemforsikring (innboforsikring), Grunnforsikringen og Ulykke Fritidsforsikring. Hvis du har innboforsikring et annet sted bør du vurdere å si den opp. Se mer på LO favør eller ring 815 32 600. Det gjelder egne regler for elev- og studentmedlemskap.

Vi bistår normalt kun med saker som har oppstått etter minimum 3 måneders medlemskap.

Vi er ikke tankelesere. Hvis du lurer på noe så ta først kontakt med klubbtillitsvalgte på bedrifter med tariffavtale. I andre bedrifter kontakt oss i avdelinga:

• Ann-Kristin har ansvaret for kontingentspørsmål, adresseendringer og lignende.
  • Alle andre spørsmål har Thor Åge ansvaret for.

Her er direktelink til Forbundets vedtekter og våre lokale vedtekter

Med vennlig hilsen!

Bjørn Gottschlich, Leder