Fellesforbundet avdeling 25

Streikemønstring Scandic Forus mandag 23.05.16

Streikemønstring på Scandic Forus, Bjødnabeen 2

Mandag 23.05.16 kl:12:00

I forbindelse med den pågående streiken i Fellesforbundet innen Hoteller og kantinebedrifter arrangerer Fellesforbundet avdeling 25 Stavanger og omegn en markering for å vise styrke i streiken. Grunnen til at markeringen er på dette hotellet er at det rapporteres at de driver med streikebryteri. Streiken er en lovlig arbeidskonflikt og arbeidsgiverne her driver med systematisk undergraving av streikeretten, og utfordrer fagbevegelsen på spillereglene i forbindelse med dette. Vi mener det er viktig at en ikke øker konfliktnivået utover det som har med anstendig oppførsel å gjøre, dette mener vi at dette hotellet gjør. Vi skal jo leve sammen når denne konflikten er over. Vårt krav om lokal forhandlingsrett er rettferdig og ikke minst fornuftig i forhold til bedriftenes økonomi og kompetanseutviklingen som bransjen sårt trenger.

Vi oppfordrer alle LO foreninger til å møte opp og støtte oss i forbindelse med denne markeringen, med faner!

Møt opp og støtt oss!

Med kameratslig hilsen