Fellesforbundet avdeling 65

Jubilanttilstelning 22. september 2016 - Scandic Seilet Hotell i Molde

bilde til nyhetssak

Avdelingen hedret medlemmer med 25 års sammenhengende medlemskap i Fellesforbundet, 40 års sammenhengende medlemskap i LO og de med 45 års sammenhengende medlemskap i Fellesforbundet.

Tilstelningen ble holdt på Scandic Seilet Hotel  torsdag 22. september 2016.

Forbundssekretær Kine Asper holdt hilsningstale til jubilantene, takket for innsatsen som medlemmer og tillitsvalgte.

Hun fortalte litt fra fagbevegelsen historie og den viktige betydningen den har hatt for norsk arbeidsliv. Mye har skjedd og blitt bedre siden første overenskomst kom i 1907, men Asper var tydelig på at regjeringspolitikk med bl.a. færre ansatte og flere midlertidige stillinger er feilslått politikk.

Fra musikklinja på Molde Kulturskole kom Ragnhild, Håvard og Torill og fremførte blandt annet forestillingen "Har du fyr?" og sangen "Til Ungdommen".

Tilstede av jubilantene:

25 år

Werner R Karlson, Jostein Nerland, Erik Romuld, Torvid Andre Tverli

40 år

Harald Foss, Ivar Petter Halvorsen, Rolf Heggdal, Ottar Hårstad, Kåre Rakvåg, Steinar Strupstad

45 år

Per Dalsbø, Harry Hjelden, Harald Lothe, Jorunn Løvik, Asbjørn Magerøy, Kåre Arne Magerøy, Edvin Nerland, Kolbjørn Magne Rød, Odd Bjarne Spjøtvold, Idar Stabbursvik

På bildet er også forbundssekretær Kine Asper og leder i avdelingen Cecilie Søllesvik.