Fellesforbundet avdeling 65

Nyhetsbrev fra avdelingen.

bilde til nyhetssak

Fellesforbundet avdeling 65 har en travel høst foran seg, det ligger an til høy aktivitet med blant annet fjellturer (Til Topps), vervekampanje, jubilanttilstelning, kurs og konferanser.

Til medlemmer i Fellesforbundet avd 065

Sommeren er på hell, og her er litt info om avdelingen og aktiviteter i høst.

TIL TOPPS med Fellesforbundet avd. 65

Vi håper på fint vær og stor oppslutning på våre «Til Topps» med Fellesforbundet avd. 65:

Tirsdag 14. august kl. 17.00 – Tusenårsvarden i Molde. Oppmøte ved Damefallet.

Torsdag 16. august kl. 17.00 - Åsbrona, Sunndal. Oppmøte 700 m mot Sunndal fra stadion på Grøa.

Onsdag 22. august kl. 17.00 – Rampestreken, Åndalsnes. Oppmøte parkeringsplassen under Nebba.

Ta gjerne med en kollega, familie eller nabo -  Mer info "Til Topps"

KICKOFF for tillitsvalgte før vervekampanje i oktober

Avdelingen arrangerer Kickoff for tillitsvalgte på følgende steder:

• Kristiansund 17. september kl. 13.00 - 16.00
  • Surnadal 18.september kl. 13.00 - 16.00
  • Sunndal 24.september kl. 13.00 - 16.00
  • Molde 25. september kl. 13.00 - 16.00

Invitasjon med mer info kommer. Tema på Kickoff: - Hvorfor er det viktig å være organisert? Hvordan få med flere? - LO favør - Vervekampanje

JUBILANTTILSTELNING

Avdelingen inviterer til jubilanttilstelning onsdag 10.10.2018 kl. 18.00, Molde.Invitasjon vil sendes til jubilantene. På tilstelningen vil det bli delt ut: - Fellesforbundets sølv nål for 25 års sammenhengende medlemskap. - LO´s gullnål for 40 års sammenhengende medlemskap. - Æresmedlemskap i Fellesforbundet for 45 års medlemskap i fagbevegelsen.

PENSJONSKONFERANSE

Avdelingen arrangerer pensjonskonferansen for Fellesforbunds medlemmer i Møre og Romsdal, onsdag 10. oktober kl. 10.00 – 15.30, Folkets Hus i Molde.  Påmelding pensjonskonferansen

LOs UTDANNINGSFOND

Er du medlem av Fellesforbundet og har hatt sammenhengende medlemskap i LO de 3 siste årene, kan du søke om støtte til utdanning fra LOs utdanningsfond. Fondet kan gi støtte til helårsutdanning (inntil kr 13.500.-) eller til kortere utdanninger. Info LOs utdanningsfond

ELEV OG STUDENTEMDLEMSKAP

Elevmedlemskap: for elever på videregående skole og er helt gratis Det er ikke noen obligatoriske forsikringer knyttet til dette medlemskap og øvre aldersgrense for å kunne være elevmedlem er 20 år. I tillegg kan elever i 10. klasse som har jobb i tillegg til skole, bli medlemmer – også dette er helt gratis. Som elevmedlem får du:

• Hjelp til forhandlinger om lønn

• Hjelp i juridiske spørsmål om lønns- og arbeidsvilkår

• Hjelp av dyktige tillitsvalgte

• Tilbud om skolering

• Medlemskortet gir deg rett til å tegne LO favør-forsikringer og benytte LO favør-tilbud

Studentmedlemskap: tilbud til studenter og koster kr 250.- pr. halvår. Du får samme fordeler som elev og i tillegg LO favør Hjemforsikring med i medlemskapet. LOs student- og lærling reiseforsikring og ulykkesforsikring kan kjøpes i tillegg, kr 952.

LÆRLINGEPATRULJE

Det planlegges lærlingepatrulje 12.-13. november. Avdelingen vil ta kontakt med tillitsvalgte og avtale besøk. Tips oss gjerne om bedrifter vi bør besøk hvor det er uorganiserte lærlinger eller  forhold en bør se nærmere på. Husk å tilby lærlinger medlemskap.

ENDRINGER I FELLESFORBUNDET AVD. 65

Avdelingens organisasjonssekretær Kjersti Hafsås Svensli er ansatt som sekretær på Fellesforbundets distriktskontor og begynner i den nye jobben 1. september 2018.

HUSK! Informer avdelingen ved endringer i medlemskapet; ikke lenger er elev, student eller lærling, militærtjeneste, pensjonist, ny jobb, sykemeldt, arbeidsledig mm. Kjenner du noen som vil blir medlem? Innmeldingsskjema og medlemsfordeler Følg oss gjerne på Facebook: Facebook Fellesforbundet65/

Hilsen alle oss i Fellesforbundet avd. 65 Kjersti, Knut Erik, Solrun, Ronny og Cecilie