Fellesforbundet avdeling 74 Nord-Hålogaland

Tariffmerkede finnmarksbedrifter!

bilde til nyhetssak

Denne uken har de to første bedriftene i Finnmark fått utdelt tariffmerket!

Thon Hotels Alta og Scandic Hotel Alta har som de to første i Finnmark fått utdelt merket.
Med på utdelingene var, foruten vår organisasjonsarbeider, Direktør Kari Flesvik og tillitsvalgt Turid Åmo fra Scandic Hotel Alta. Fra Thon Hotels Alta deltok  Direktør Linda Heltne, og de tillitsvalgte: Maileen Nordeim og Felix Nikolai Unhjem Andersen.

Tariffavtalesymbolet er en bekreftelse på at bedriften har inngått en bindende tariffavtale med en arbeidstakerorganisasjon for sine ansatte. En tariffavtale forplikter bedriften til å ha ordnede forhold og sikrer at de ansattes rettigheter blir respektert, og at bedriften opprettholder lov- og avtaleverket.
Dette er en fordel for bedriften, for de ansatte og for forbrukerne.

Når vi ser tariffmerket der vi handler varer eller tjenester skal vi som forbrukere være trygge på at vi er med på å støtte opp om et ryddig, trygt og rettferdig arbeidsliv.

Selv om begge bedriftene som har fått tildelt merket denne uka, har hatt tariffavtale, og skjøttet den på en god måte i en årrekke allerede, er vi glade for å endelig kunne få anledning til å tildele merket!

Vi gratulerer!

Om du ønsker å lese mer om tariffmerket finner du det her.