Fellesforbundet avdeling 250 Hotell, Restaurant og Reiseliv

Vil du være med og støtte jobben for bedre lønns- og arbeidsvilkår?

bilde til nyhetssak

Visste du at hotell- og restaurant-bransjen er en av de bransjene som har dårligst betalt, mens hotellkjedene går med enorme økonomiske overskudd? Bør det være slik, eller bør vi få ta del i en større bit av den økonomiske kaka?

Snart skal vi inn i tariffoppgjøret og forhandle frem bedre lønns- og arbeidsvilkår for de som jobber i vår bransje. For å være sterkest mulig rustet i den jobben, trenger vi flere medlemmer. Derfor ønsker vi at du skal ta et standpunkt og være med å bidra til et bedre arbeidsliv og bedre våre lønnsvilkår.

Hva får du ut av et medlemskap?
Det er helt opp til deg. Som medlem er du sikret juridisk vurdering hvis du skulle trenge det i arbeidslivet. Kall det gjerne en arbeidslivsforsikring. Som bonus til medlemskapet får du tre forsikringer inkludert i medlemskapet:
Grunnforsikring, Fritidsulykkesforsikring og Innboforsikring.

I tillegg får du tilgang til vårt LO Favør-program som har meget gode vilkår og helt ok priser. Sjekk ut alle tilbudene her på LO Favør

Det er heller ikke så dyrt å være medlem. Litt koster det, men du får skattefradrag på 3.850 av de pengene du betaler inn, og tar du med verdien på forsikringene også, ender du opp med å i realiteten betale i overkant av en 50-lapp per måned for et medlemskap med de fordeler det medfører seg. Og dette er basert ut på at du da tjener 30.000 i måneden. Det er alltid 1,8% av din lønn som skal gå til fagforeningskontingent. Så tjener du 10.000, er det 180 kroner, osv osv.

I tillegg vil du også etterhvert få rettigheter i LO sitt utdanningsfond, der du ved etter- og videreutdanning kan få inntil 17.000 kroner per år du studerer.

Klikk her for å bli medlem før 1. mars og få sjansen til å vinne en DAB-radio fra fagforeninga.

Bli medlem!

Become a member!
Vi hjelper deg med:

• sentrale lønnstillegg
  • kollektive lokale forhandlinger
  • juridisk bistand ved behov
  • støtte til etterutdanning

...og mye, mye mer