Fellesforbundet avdeling 250 Hotell, Restaurant og Reiseliv

Vi streiker fra og med søndag morgen!

bilde til nyhetssak

Etter 12 timer forhandlinger på overtid ble det streik da NHO Reiseliv ikke var villige til å møte oss i noen av våre krav. For vårt vedkommende betyr det at 623 medlemmer i Sør-Trøndelag legger ned arbeidet fra søndag morgen.

-          Jeg beklager at NHO Reiseliv ikke ønsket å bli enige om ny avtale. Samtidig håper vi på forståelse fra publikum og andre tredjeparter som nå indirekte blir rammet av at arbeidsgiverne i reiselivsbransjen ikke ønsket å gjøre noe med de ubekvemme tilleggene, gi oss muligheten til å forhandle lokalt om lønn og ei heller løfte en lavtlønnet bransje som kunne sørget for at vi fikk en lønn man kunne leve av, sier leder Børge Ånesen i Fellesforbundet avd. 250 Hotell, Restaurant- og Reiseliv i Sør-Trøndelag.

De aller fleste hoteller vil bli hardt rammet, men vi er forberedt på vise vår misnøye og tvinge arbeidsgiverne til forhandlingsbordet igjen.

Er du ikke medlem, men ønsker å være med i kampen for en bedre lønn- og arbeidsvilkår? Klikk her.

Har du ikke levert kontonummer til tillitsvalgte, må det gjøres nå. Alle som er medlemmer og i streik får streikebidrag på kr. 3380 per uke som er skattefritt.