Fellesforbundet avdeling 250 Hotell, Restaurant og Reiseliv

Nyhetsbrev 3 – sommeren 2017

bilde til nyhetssak

Det er snart tid for sommer og vi ønsker å oppdatere dere på hvordan tingenes tilstand er i Fellesforbundet og hva som har skjedd siden sist. Vi kommer til å kjøre tilnærmet normal åpningstid i hele sommer og vil gi ekstraordinær beskjed via nettsidene våre hvis vi stenger en uke i sommer.

Våre faste åpningstider for kontoret er: Mandag og torsdag fra kl. 08:30 til kl. 15:30. Da betjenes samtidig vår telefon: 73 87 94 94. Dere kan også sende epost til avd250@fellesforbundet.org

Styrets aktivitet til nå:

Avdelingens nye styre hadde sin første styresamling 30.-31. mai ved vakre Selbusjøen Hotell & Gjestegård der revidering av budsjett og handlingsplan var hovedfokus. Det ble i tillegg avholdt styremøte under samlingen og neste styremøte er planlagt 27. juni 2017.

Innebandy-tilbudet

Avdelingen har sammen med rørlegger-avdelingen i Fellesforbundet opprettet bedriftslag for å delta i løkkebandyserien i Trondheim i 2016/2017. Dette aktivitetstilbudet har vist seg å være svært populært blant våre medlemmer og laget spilte i vårsesongen 7 kamper og 1 turnering. Avdelingen er innstilt på å fortsette dette tilbudet også i sesongen 2017/2018. Informasjon om treningstidspunkt for høsten 2017 vil komme etter sommerferien med beregnet oppstart i september måned. Har du lyst til å være med på trening eller kanskje også spille kamp, så kan du sende oss en sms på 451 47 565 for å få mer informasjon. Tilbudet er helt gratis for våre medlemmer.

LO-kongressen 2017

Avdelingen sendte totalt 4 observatører som fulgte hele eller deler av kongressen. I tillegg var leder Børge Ånesen delegat for Fellesforbundet. Du kan lese hvordan våre tillitsvalgte oppfattet kongressen her.

Rekruttering og medlemspleie

Ane Julie Folde er frikjøpt i 50% ut året og har ansvaret for rekrutteringen i avdelingen. Ønsker du besøk av henne til høsten, er det bare å ta kontakt med henne på epost: anejuliefolde@gmail.com. Hun stiller opp for å informere om dine rettigheter og jobber du på et sted uten tariffavtale, vil hun hjelpe deg med å komme i gang med et eventuelt krav eller informasjon om hva som er lurt eller ikke.

Første mai 2017

Årets 1. mai ble en suksess. For første gang inviterte avdelingen til fest med grilling etter endt demonstrasjonstog i Trondheim. Godt over 70 medlemmer fra oss og Rørleggernes forening deltok på festen som ble holdt i Trondhjems Seilerforening sine lokaler på Ila Skansen. Vi hadde egen skjenkebevilling og sto for salg av øl og vin for å finansiere deler av arrangementet. Styret har allerede signalisert at dette skal bli en fast greie slik at det er allerede nå bare å vente på invitasjon til sammenkomst for 1. mai 2018.

Ny fane under planlegging og flytting

Årsmøtet vedtok å kjøpe ny fane og arbeidet er godt i gang med både skisser og å få gode tilbud. Fanen er ventelig å være klar til årsmøtet i mars 2018.

Medlemsmøter for tariffrevisjonen:

Styret har bestemt at det i høst vil være medlemsmøter i hele fylket i september måned slik at også våre medlemmer i distriktet skal få mulighet til å si sin mening og komme med forslag til ny tariffavtale til de sentrale forhandlingene i 2018. Datoer, tidspunkt og hvem som kommer vil bli publisert på nettsiden så snart de er klare.

Krasjkurs 2017

Ønsker du og din bedrift et krasjkurs med 4-8 deltagere der dere bestemmer tema og innhold? Ta kontakt med studieleder Jo Gabriel Grøtan på kurs250@fellesforbundet.org og be om det. Vi spanderer middag på deltagere etter endt kurs.

Med det ønsker vi alle våre medlemmer en riktig god sommer!