Fellesforbundet avdeling 670

Vi er i streik!

bilde til nyhetssak

Fellesforbundet har varslet opptrapping av streiken i hotell - og restaurantbransjen. Nå er også medlemmer av avdeling 670 tatt ut.

I Oppland er 189 medlemmer i 26 bedrifter tatt ut i streik fra lørdag morgen.
Avdelingen er godt forberedt på å takle de utfordringer som en streik føraer med seg

Avdelingskontoret har gjort grundige forberedelser i forkant av streiken. I dagene fram til lørdag vil våre ansatte besøke alle klubber som skal ut i streik for å dele ut materiell og informere de tillitsvalgte og medlemmene om hvordan streiken skal gjennomføres, hvilke plikter og rettigheter våre sytreikende medlemmer har.

Det er viktig for oss å støtte de tillitsvalgte og medlemmene som skal ut i streik. På den måten kan vi gjennomføre en streik på en måte som vi kan være stolte av i ettertid.

Til alle våre medlemmer som jobber i bransjer som ikke er i streik har jeg en oppfordring. Støtt våre streikende medlemmer! Ta en prat med streikevaktene når du ser dem utenfor de streikerammede bedriftene. Gi dem en oppmuntring. Ta gjerne på en streikevest å stå streikevakt sammen med dem en stund.

Vis solidaritet.

Neste gang kan det være du som er i streik.

Hilsen.

Jan Wiggo Hageløkken.