Fellesforbundet avdeling 855 Sør-Øst Grafiske Fagforening

Veldedighetsprosjekt "Gi en julegave"

bilde til nyhetssak

Ungdomsutvalget i ADK Sør-Øst samlet inn julegaver til barn på asylmottak i samarbeid med Norsk folkehjelp.

Ungdomsutvalget i ADK Sør-Øst har i løpet av høsten samlet inn julegaver til barn og voksne på asylmottak. Med deling av arrangement på Facebook og plakater rundt omkring på arbeidsplasser fikk de inn en hel drøss av gaver. Takket være alle som var med å bidra ble det et veldig vellykket prosjekt. Ungdomsutvalget og Norsk Folkehjelp inviterte inn barn og voksne fra asylmottak og 14. november fikk de delt ut gavene på Nanset klubbhus i Larvik. Ungdomsutvalget fikk skaffet inn godteriposer til alle barna og saft, kaffe og kaker. De arrangerte konkurranser som potetløp og sekkeløp (som var populært både blant barn og voksne). De hadde også med ansiktsmaling som det ble mange søte katter av - og noen litt skumlere monstere. Nissemor delte ut gaver og det ble en vellykket kveld med mange takknemlige barn og voksne.

Ungdomsutvalget i ADK Sør-Øst består av Pia Susanne Johansen (avd. 7), Trine Kjos Andersen (avd. 855), Siri Hoverud (avd. 6), Barbro Major (avd. 6), Silje Sørensen (avd. 8), Daylin Pereda (avd. 39) og Tor-Atle Hov (avd. 50).