For avdeling/klubb

Noen ark som skal hjelpe folk i å jobbe for bedre forhold på sin arbeidsplass? Aksjons-ark!

Her finner du ni Aksjons-ark som tar for seg situasjoner og problemstillinger som tillitsvalgte og medlemmer ofte kommer opp i. Arkene fungerer best som utgangspunkt for, eller støtte etter, en samtale om temaet. Å dele dem ut i øst og vest uten at de settes i en sammenheng kan virke mot sin hensikt. Arkene kan uansett ikke erstatte den personlig kontakten med tillitsvalgte og medlemmer ute på bedriftene, men kun være et supplement.

Aksjons-arkene kan også godt brukes på kurs og møter. Enten som inspirasjon for dere som er kursledere, eller som materiell.

Noen vil kanskje ikke dele ut arkene i det hele tatt, men bruke dem som inspirasjon for samtale og rådgivning av tillitsvalgte.

Uansett hvordan du vil bruke aksjons-arkene håper vi de kommer til nytte i organiseringsarbeidet der du driver det.

Har du spørsmål? Ta kontakt med Kjetil Larsen i Fellesforbundets tariffavdeling, kjetil.larsen@fellesforbundet.no eller mob: 95121541

En samtale for å organisere.pdf
Den riktige saken.pdf
Hvem skal jeg bruke krefter på.pdf
Hvem kan lede.pdf
De holder oss uorganisert.pdf
Lovlig og mindre lovlig.pdf
Vær en god lytter.pdf
Få folk til å gjøre noe.pdf
Hva er det egentlige problemet.pdf

LOfavør har samlet en rekke nyttige verktøy og relevant informasjon for tillitsvalgte på sidene for tillitsvalgte. Her finner du brosjyrer, presentasjoner, informasjon om spesifikke fordeler for hvert forbund og tilgang til filmer og radiospotter.