Oslofjordkonferansen

ONS

Oslo Kongressenter (Folkets Hus)
Dato: 12.12.2018 – 12.12.2018
Tidspunkt: 10.00 – 16.00

Årets Oslofjordkonferanse finner sted 12. desember, i Oslo Kongressenter. Her kommer det litt mer informasjon om program og påmelding.

Vi jobber for tida med å spikre de siste detaljene for programmet, men ønsker at så mange som mulig melder seg på allerede nå.

Tema:

Hovedtemaet for årets konferanse er arbeidsinnvandring. Indirekte har dette vært et gjengangertema på Oslofjordkonferansene, gjennom debatter om sosial dumping, a-krim, løsarbeid, tiltak og reguleringer mot lavlønnskonkurranse osv. Denne gangen ønsker vi å sette søkelyset direkte på arbeidsinnvandringen i seg selv. Hvordan påvirker tilstrømningen av utenlandske arbeidstakere bransjene våre?  Og hvordan kan vi få til en bedre organisering og integrering av arbeidsinnvandrere? Fagbevegelsens slagord ved østutvidelsen av EU i 2004 var "Ja til arbeidsinnvandring, nei til sosial dumping". Nå mener noen at "sosial dumping må stoppes på grensa". Hva innebærer egentlig det – og er det mulig eller ønskelig?

Dette er en debatt som foregår i flere fora for tida, og nå ønsker vi å ta den på Oslofjordkonferansen -  i tillegg til å sørge for faglig påfyll om temaet.

Mer informasjon om konferansen er rett rundt hjørnet!

Om noen allerede har meldt seg på, til dere – bra, vi sees! Til dere som ennå ikke har rukket, eller har glemt å melde seg på – det er fremdeles plasser igjen.

Påmelding:

Du melder deg enkelt på her

Program:

Programmet finner du her.

Kontaktperson:

Edvard Eidhammer Sørensen, e-post