Politisk markering for pensjon fra første krone

TOR

Foran Stortinget
Dato: 08.11.2018 – 08.11.2018
Tidspunkt: 14.30 – 16.00

Pensjon fra første krone! Det har vært kravet fra LOs side over lang tid. Nå kommer saken endelig opp i Stortinget, etter forslag fra Arbeiderpartiet og SV. En lovendring vil bety særlig mye for de som har lave inntekter og en dårlig tjenestepensjon – mange av dem er kvinner i privat sektor. Bli med og vise politikerne at vi står sammen om dette rettferdige kravet! Møt opp utenfor Stortinget 8. november kl. 14.30

Foreløpig program:
- Appeller ved LO-leder Hans-Christian Gabrielsen, forbundsledere med flere.
- Kulturelt innslag v/Tove Bøygard

Før markeringen utenfor Stortinget blir det samling for alle som har anledning, i Samfunnssalen (Hammersborg Torg/ Arbeidersamfunnets plass) fra kl. 13. Her blir det politiske appeller og underholdning, samt en matbit.

På Facebook-arrangementet får du fortløpende mer informasjon om arrangementet. Bli med og få med deg flere ved å like og dele: https://www.facebook.com/events/153518872267910/

Dette er en politisk markering, altså ikke en politisk streik, derfor har vi lagt markeringen mot slutten av arbeidsdagen, for at flere skal kunne ha muligheten til å for eksempel avspasere et par timer. Ta med alle dere kjenner som sympatiserer med vårt rettferdige krav!

Arrangør: LO, i samarbeid med forbundene.

Hjertelig velkommen!

For spørsmål, ta først kontakt med kommunikasjonsavdelingen sentralt i DITT forbund.

For øvrige spørsmål og koordinering, ta kontakt med:
Bjørn Erik Dahl, LO (bjorn.erik.dahl@lo.no, mobil 971 96754), eller
Magne Svendsen, LO (magne.svendsen@lo.no, mobil 900 19058)