Kurs i styrearbeid

Lilletorget 1, Oslo
Dato: 12.06.2019 – 12.06.2019
Tidspunkt: 10.00 – 16.30

Fellesforbundet arrangerer Kurs i styrearbeid på Lilletorget 1 i Oslo, 12. juni 2019 fra kl. 10 (eventuelt 09.00) til kl. 16.30.

Målgruppe:

Målgruppen er i utgangspunktet styremedlemmer og tillitsvalgte i konsern, som er forholdsvis ny i vervet og det vil derfor være mye grunnleggende stoff. Mer erfarne tillitsvalgte som ønsker litt oppfriskning kan også ha god nytte av kurset og kan bidra med egne erfaringer.

Påmelding:

Meld deg på "Kurs i styrearbeid" her

Informasjon til alle tillitsvalgte som sitter i EWCer (Europeiske samarbeidsutvalg)

Med Brexit vil Storbritannia falle ut av rettighetene til EWC. Dersom britene ender med å godta avtalen vil rettighetene gjelde i en overgangsperiode ut 2020. Hvis ikke blir det "Hard Brexit" og rettighetene bortfaller umiddelbart.

Men det er det som står i hvert enkelt selskaps EWC-avtale som gjelder. Er den skrevet slik at hvert land inkl Storbritannia er nevnt og gitt et antall plasser er de fortsatt inne i EWC-et, men hvis det bare er gitt et antall plasser til EU/EØS-land etter antall ansatte i landet, er de ute. Det er ønskelig at britiske representanter blir værende i EWCene, og at den rettigheten sikres når EWC-avtalene reforhandles eller ved særskilt avtale.

Spørsmål:

Hvis noen ønsker mer informasjon om dette eller har annen info om effektene av Brexit for deres bedrift, så vil vi gjerne høre om det. Kontakt Jørgen Kaurin for ytterligere info.