Fellesforbundet lanserer 10 "industribud"

Fellesforbundet har lansert «De ti industribud», det er ti punkter for en samlet norsk industripolitikk. Gjennom disse punktene gir forbundet sine holdninger i viktige industripolitiske saker.

Fellesforbundet mener at "De ti industribud" til sammen vil danne grunnlaget for ny vekst i norsk industri. Norge som en nasjon med høy veldferd, er helt avhengig av en betydelig industribase i framtida. Disse punktene er også viktige innspill til regjeringens industrimelding som skal legges fram i 2017, understreker forbundsleder Jørn Eggum.

Nå handler det altså om industriens framtid. Forbundslederen mener det må til et bredt samarbeid for å skape verdens beste industriarbeidere.

De ti budene inneholder både tiltak for å bringe industrien i en ny tidsalder, men også klare politiske føringer.

Klikk her for å lese mer om de ti industribud

Les artikkel om saken i Avisenes Nyhetsbyrå