Frontfagsforhandlingene i gang

Fellesforbundet og Norsk Industri hadde sin første hele arbeidsdag med forhandlinger onsdag. I dag skal partene ha et felles økonomiseminar.

Foto: LO Media

Etter overleveringen av krav for Industrioverenskomsten tirsdag, hadde partene i går sin første hele arbeidsdag med forhandlinger.

Det er satt ned fire arbeidsgrupper. Det er et engere utvalg som skal se på de overordnede kravene. Videre er det satt ned arbeidsgrupper som skal se på videreutvikling av  Industrioverenskomsten, etter- og videreutdanning og noen andre saker, og ei gruppe som skal se på arbeidstidsordninger.

Arbeidsgruppene vil fortsette sitt arbeid i dag og i dagene framover.

Torsdag ettermiddag vil partene møtes til et felles økonomiseminar hvor Knut Sunde fra Norsk Industri og Dag Odnes fra Fellesforbundet skal innlede. Dette er et møte utelukkende for partene.

Mandag kl 15.00 vil professor Steinar Holden holde en innledning på et nytt felles økonomiseminar.