Hotellsjef: - Ikke problemer med lokal forhandlingsrett

I en kronikk i Adresseavisen 5. mai uttrykker hotellsjef Mikael Forselius at han ikke har problemer med Fellesforbundets krav om lokal forhandlingsrett. Han mener at det er de store hotellkjedene som er redde for å miste kontrollen.

Faksimile fra Nea Radio

Her er en gjengivelse fra kronikken i Adresseavisen:

«Fellesforbundet kriger for lokal forhandlingsrett. For min del er dette ikke noe problem!

Vårt personal kjenner like godt som meg til hva vi har av lønnsomhet. Utbytte til eierne har det ikke blitt noe av det siste desenniet, til tross for at vi fremstilles som en suksess i norsk reiseliv.

Når det gjelder dette kravet er det ikke de frittstående hotellene som er bygget for turistnæringen som setter en stopper. Her er det NHO, på oppdrag for de store kjedene som sitter på sine kontorer i Oslo, Stockholm og Brussel, som er redde for å miste kontrollen.»

Kronikken er også publisert på nea radio.no.