Internasjonalt toppverv for Atle Høie

Fellesforbundets internasjonale sekretær Atle Høie, ble onsdag valgt som ny visegeneralsekretær i IndustriAll Global Union! Han tiltrer vervet umiddelbart.

Fellesforbundets leder Jørn Eggum sier at han er stolt over at føderasjonen har ønsket å velge en av forbundets ansatte til et så viktig verv. - Atle har årelang internasjonal erfaring og vil bli en glimrende visegeneralsekretær, sier Eggum. - Fellesforbundet har i alle år hatt et sterkt internasjonalt engasjement og det er fint at vi kan bidra også ved å la en av forbundets ansatte bli valgt til et slikt verv.

På bildet Jørn Eggum sammen med den nye visegeneralsekretæren.

IndustriALL ble dannet for fire år siden, og er en verdensomspennende føderasjon med 600 medlemsforbund fra 140 land. Føderasjonen dekker industri, gruve, energi og tekstiområdene og omfatter 50 millioner medlemmer verden over.

Atle Høie (50) (bildet) har vært ansatt som internasjonal sekretær i Fellesforbundet siden 1995 og har således bred internasjonal erfaring. Før det var han ansatt på LOs internasjonale avdeling. Atle Høie er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og sivilingneiør fra NTH. Høie vil ha kontor ved fødserasjonens hovedkontor i Geneve.

Valter Sanches ble valgt til ny generalsekretær etter Jyrki Raina. Det er valgt tre visegeneralssekretærer. Disse er:

Atle Høie, Jenny Holdcroft og Kemal Özkan.