Jobb for å få flere lærlinger!

- Jeg vil oppfordre alle medlemmer og tillitsvalgte til å jobbe aktivt i egen bedrift for å få inn flere lærlinger. Ikke bare trenger vi flere faglærte, men vi ser jo at det går hundrevis av ungdommer som ikke har fått en lærlingeplass og som håper på å få en sjanse. Denne oppfordringen kommer fra Fellesforbundets leder Jørn Eggum.

- Jeg mener at våre tillitsvalgte spesielt, men også vanlige medlemmer kan ha stor innflytelse over de valg den enkelte bedrift tar. Derfor vil jeg oppfordre dere til å være aktive pådrivere for at bedriftene skal ta inn lærlinger i langt større omfang enn i dag.

- Bruk også mulighetene til å påvirke i samfunnet ellers. Skriv på sosiale medier, i lokalavisene og gi gode argumenter for å ta inn lærlinger, sier Eggum.

- Rekrutter medlemmer!

Han kommer også med en annen oppfordring:

- Har dere fått inn nye lærlinger i bedriften, ikke glem å rekruttere dem som medlemmer i Fellesforbundet!