-Viktig å være med der det skjer!

Fellesforbundet deltar sammen med Industri Energi og NNN på en felles LO stand På den store havbruksmessen Aqua Nor i Trondheim. Her møtes alt som kan krype og gå av aktører i den sterkt voksende havbruksnæringen. - Det er viktig å være tilstede der det skjer, sier forbundssekretær Kine Asper.

Havbruk er en bransje der teknologiutviklinga går raskt, og våre medlemmer er med på endringene som skjer. Da er det viktig å synliggjøre verdien av partssamarbeidet og de ansattes bidrag til å utvikle sin egen bedrift. Skal Norge være best på fisk må vi være best på folk også, sier Asper.
På messen er det ikke minst et rekordstort inntog av leverandørbedrifter til oppdrett og havbruk. Alt fra utstyrsleverandører til store verft.

-Det er tydelig at dette er en viktigere og viktigere næring for fremtidig verdiskaping og sysselsetting i Norge, avslutter Asper.