Arendalsuka: Går vi mot et løsarbeidersamfunn?

Gå ikke glipp av vårt hovedarrangement på Arendalsuka! Går vi mot et løsarbeidersamfunn? Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre kommer! Vi inviterer til debatt og samtale med blant andre forbundsleder Jørn Eggum, forfatterne Elin Ørjasæter og Line Eldring.

/>Våre arrangementer

Tirsdag 15. august, kl. 10.00-12.00, Clarion Hotell Tyholmen, Kitchen & Table. Går vi mot et løsarbeidersamfunn?

10.00 Åpning og underholdning, "Going Nowhere Band"
10.10 Korttidskontrakter i flere bransjer. Samtale mellom leder av Arbeiderpartiet, Jonas Gahr Støre og klubbtillitsvalgt, AS Nymo, Carl Petter Launer.
10.40 Går vi inn i et løsarbeidersamfunn uten faste ansettelser? Debatt mellom forbundsleder Jørn Eggum, Fellesforbundet og administrerende direktør for NHO Service, Anne-Cecilie Kaltenborn.
10.55 Løsarbeidersamfunnet. Samtale mellom Elin Ørjasæter og Line Eldring, forfattere av boka "Løsarbeidersamfunnet" som lanseres til høsten.
11.10 Trygghet i arbeidslivet
  • Hvilket arbeidsliv ønsker vi oss? Hva er det gode arbeidslivet?
  • Er den norske modellen med faste ansettelser under press?
  • Er det behov for endringer i arbeidsmiljøloven for å tydeliggjøre hva en fast stilling er?

Debatt mellom statssekretær Christl Kvam, arbeids- og sosialdepartementet, Høyre, stortingsrepresentant Dag Terje Andersen, Arbeiderpartiet, forbundsleder Jørn Eggum, Fellesforbundet, administrerende direktør Arne Giske, Veidekke ASA og konsernsjef Maalfrid Brath, ManpowerGroup.

11.55 Underholdning av Going Nowhere Band og avslutning

Møte- og debattleder er Iselin Paulsen, kommunikasjonsrådgiver i Fellesforbundet. Les mer og finn kart på Arendalsukas sider.