Enige om mulighetene i olje- og gassnæringen

- Vi er kanskje ikke enig med olje- og energiminister Terje Søviknes i alt, men vi er i alle fall enig i at mulighetene for fremtidig verdiskaping innenfor olje- og gassnæringen i Norge er svært store, sier forbundsleder Jørn Eggum. Han møtte onsdag statsråden og statssekretær Kjell-Børge Freiberg til en samtale.

-Det er viktig for Fellesforbundet å ha et godt forhold til politisk ledelse i Olje- og energidepartementet og jeg er derfor glad for at vi fikk til et møte såpass raskt, sier Eggum. - Vi var innom flere temaer som forbundet er opptatt av, blant annet konkurransekraft på norsk sokkel, kontraktsregimet innenfor ISO-fagene, digtalisering, robotisering, CCS og ikke minst aktiviteten innen vedlikehold.

På bildet fra venstre Jørn Prangerød, Fellesforbundet, Terje Søviknes, Jørn Eggum, Fellesforbundet, Kjell-Børge Freiberg og Dag Odnes, Fellesforbundet.