Fellesforbundet aktive på Arendalsuka

Mandag 14. august åpner Arendalsuka 2017 og Fellesforbundet vil være tilstede med flere aktiviteter og mange tillitsvalgte. Forbundets hovedarrangement er tirsdag hvor tema er «Går vi inn i et løsarbeidersamfunn uten faste ansettelser?» Blant deltakerne på møtet er Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre.

Forbundsleder Jørn Eggum sier at Arendalsuka er viktig for å markere forbundet. – Arendalsuka er en politisk aktivitetsuke hvor vi møter både politikere og premissleverandører fra en rekke organisasjoner og institusjoner. Og  - møter dessuten mange av våre egne tillitsvalgte. Vi skal ha et eget møte for å diskutere forbundets prioriterte arbeid for 2017, sier forbundslederen.

På hovedmøtet til forbundet tirsdag, vil klubbtillitsvalgt Carl Petter Launer fra AS Nymo snakke med Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre omkring blant annet korttidskontrakter. Jørn Eggum diskuterer med Anne-Cecilie Kaltenborn fra NHO Service, og det blir et innslag med Eliln Ørhjasæter og Lilne Eldring som har skrevet bok om løsarbeidersamfunnet. Møtet rundes av med en debatt om trygghet i arbeidslivet hvor statssekretær Christl Kvam, stortingsrepresentant Dag Terje Andersen, Jørn Eggum, Veidekkesjef Arne Giske og ManpowerGroupsjef Maalfrid Brath deltar. Dette møtet holdes på Clarion Hotell Tyholmen.

Fellesforbundet skal onsdag ha et felles møte med Handel og Kontor, NNN og Norsk Arbeidsmandsforbund omkring tjenestepensjoner. Onsdag og torsdag skal forbundsleder Jørn Eggum ha samtaler om bord på en båt forbundet disponerer. Samtalepartnere er Kristin Krohn Devold fra NHO Reiseliv og Anita Krohn Traaseth fra Innovasjon Norge. I tillegg skal flere av forbundets tillitsvalgte delta på ulike arrangement under uka.

Oversikt over forbundets aktiviteter