Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Gratulerer med storkontrakt!

Apply Leirvik vant kontrakten med å levere boligplattformen til utbyggingen av Perigrino fase II i Brasil. -Det er svært gledelig å få konstatert det vi har sagt lenge, nemlig at norsk leverandørindustri til olje og gass ikke bare er verdensledende, men også fullt ut internasjonalt konkurransedyktig. Vi gratulerer våre medlemmer og ansatte på Apply Leirvik, sier forbundsleder Jørn Eggum i Fellesforbundet.

-Dette er den første komplette leveransen i aluminium til det internasjonale markedet fra verftet på Stord, og et veldig viktig skritt for å sikre og utvikle den unike offshorekompetanse i hele regionen. Kontrakten passer som «hånd i hanske» etter det pågående arbeidet med å bygge boligplattformen til Sverdrupfeltet, sier Eggum.

Det er Statoil som operatør for Peregrinofeltet som har tildelt kontrakten til Apply Leirvik til en verdi på 400 millioner norske kroner. Kontrakten inkluderer levering av et over 2500 kvatratmeter stort offshorehotell på 5 etasjer og med 120 sengeplasser. I tillegg skal bolig plattformen blant annet romme et større rekreasjonsområde, garderober og eit helikopterdekk. Plattformen skal stå ferdig høsten 2019. Ingeniør- og planarbeidet for Peregrino II-prosjektet starter umiddelbart. Les mer kom kontrakten her.