Nekter ansatte tariffavtale

Bilgummilageret AS i Kopervik i Rogaland nekter de ansatte tariffavtale. Forbundet har på vegne av medlemmene krevd en slik avtale. Fellesforbundet krever ordnede lønns- og arbeidsvilkår for de ansatte ved bedriften. Flere runder med forhandlinger har ikke ført fram, og bedriften har til og med sagt opp ett av forbundets medlemmer.

Tillitsvalgt Magnus Thaule på Bilgummilageret AS, Terje Lund fra Fellesforbundet avd 57 Nord-Rogland og distriktssekretær Torgrim Frøland (bildet) i Fellesforbundet ber nå ber offentligheten støtte medlemmenes kamp for å få en tariffavtale på plass ved Bilgummilageret AS.

- Å kreve ordnede arbeidsforhold er en menneskerett i det norske samfunnet i dag. Arbeidslivet er stort sett basert på ryddige forhold, og vi kan ikke se hvorfor bedriften motsetter seg dette. Kravet vårt er av stor viktighet for våre medlemmer. Fellesforbundet mener det er trist at man i 2017 møter en slik steil holdning fra bedriften. Dette er noe seriøse norske bedrifter ikke kan være bekjent av, sier de tre i en pressemelding.

Støtterklæring fra partiet Rødt

Støtteerklæring fra LOs fylkeskonferanse