Viktig samarbeid med Norsk Folkehjelp i Sør-Afrika

Fellesforbundet støtter Norsk Folkehjelps arbeid i Sør-Afrika. Folkehjelpa samarbeider lokalt med organisasjoner som arbeider for demokrati og omfordeling av makt og ressurser. Ambassadører fra Fellesforbundet er nå i Sør-Afrika for å lære mer om arbeidet!

På bildet ser vi ambassadørene foran Apartheid-museet. Mandag har ambassadørene en spennende dag hvor de skal ut i felt og besøke noen områder der gruvedrift påvirker lokalsamfunnet negativt og der vi har partnere som bistår i å hjelpe lokalsamfunnet.

Ambassadørkorpset skal bidra til å spre informasjon og engasjement om samarbeidsprosjektet. Korpset består av en representant fra hvert ADK-område. For inneværende avtaleperiode ble følgende ambassadører utnevnt:

•ADK Øst: Terje Fjellum avdeling 850

•ADK Indre-Øst: Trine Plassen avdeling 650

•ADK Sør-Øst: Ivar Sætre avdeling 7

•ADK Sør-Vest: Inger-Kristin Byberg avdeling 25

•ADK Vest: Jorge Dahl avdeling 751

•ADK Midt-Norge: Odin Johan Ingebrigtsen avdeling 768

•ADK Nord: Tom Arne Utne avdeling 53

Med seg har ambassadørene også forbundssekretær Hege Espe og rådgiver Vegard Wennesland.