Fellesforbundet er på Arendalsuka!

Neste uke er det igjen duket for politisk festival i Arendal, og igjen er Fellesforbundet tilstede, og serverer både faglig tyngde, politisk engasjement, underholdning og mat.

Mandag 12. august kl. 14 står vi for fagbevegelsens offisielle kickoff i Bankgården, med babling, burgere og Bare Egil Band. Deretter tar Nils Gunnar Lie ordet og leder oss gjennom politisk debatt: Er utgiftene til vanlige folk i ferd med å bli høyere enn inntektene? Er privatøkonomien truet av avgifter, eller har vi alle fått skattekutt som gir økonomisk frihet? Ser vi økende forskjeller eller sosial utjevning? Og ikke minst, hvem har ansvaret?

I panelet møter Trond Giske (AP), Sigbjørn Gjelsvik (SP), Marie Martinussen (Rødt) og Helge Andre Njåstad (Frp). Fafo-forsker Bård Jordfald bidrar med tall og fakta.

Tirsdag 13. august kl. 13.30 forteller noen av våre tillitsvalgte selv hvordan de mener arbeidslivet er i endring, før det blir debatt om det moderne arbeidslivet; Gir det smidighet eller gjennomført utrygghet? Er faste jobber en bremsekloss? Det blir debatt med Audun Lysbakken (SV), Heidi Nordby Lunde (H), Arild Grande (A), Per Olaf Lundteigen (Sp), Christian Eikeland (FrP) og ordførerkandidat Ståle Grøtte (AP) fra Rælingen kommune. Ordstyrer er Nils Gunnar Lie.

I tillegg vil Fellesforbundet være representert i et titalls andre arrangementer, der ulike temaer dekkes av et bredt spekter andre aktører.

Hele programmet finner du her.

Mer informasjon om Arendalsuka finner du på arendalsuka.no.