Fellesforbundet ønsker transportarbeiderne velkommen

Norsk Transportarbeiderforbunds ekstraordinære landsmøte sa i dag ja til sammenslåing med Fellesforbundet. Fra og med 1. juni vil dermed 20 000 transportarbeidere bli medlemmer i Fellesforbundet.

Norsk Transportarbeiderforbund (NTF) har i dag ca. 20 000 medlemmer innenfor transportsektoren, blant annet buss-, taxi- og godssjåfører, lager-/terminal- og havnearbeidere og avisbud. Etter sammenslåingen vil Fellesforbundet ha en medlemsmasse på ca. 160 000 medlemmer, og er LOs desidert største forbund i privat sektor.

Gjennom denne sammenslåingen vil NTF-medlemmene få et enda bedre medlemskap. Samlet vil forbundene ha ressurser til å bedre sin faglige skolering. Som følge av at Fellesforbundet har desentralisert sine hovedkontorfunksjoner til distriktene vil medlemmene og klubbene fra NTF få en nærmere og tettere oppfølging av sine saker.

Kontingentinnbetalinger og andre praktiske forhold rundt medlemskapet vil bli tatt hånd om på samme måte som i dag.

Har du spørsmål rundt sammenslåingen, ta kontakt med din egen forening/avdeling. Du kan også sende en e-post til ntf@transportarbeider.no.

Etter 1. juni vil NTF sine egne informasjonskanaler avvikles, og alle medlemmer og andre interessenter inviteres til å henvende seg til Fellesforbundet.

Du finner oss på Facebook, Twitter og Instagram tillegg til våre nettsider fellesforbundet.no.

Felles pressemelding fra Fellesforbundet og NTF om sammenslåingen finner du her.