Vi gratulerer Jordbærpikene med tariffavtale

Kaféen Jordbærpikene i Tønsberg har signert tariffavtale. Fellesforbundet er stolt over våre dyktige lokale tillitsvalgte.

For de ansatte i Jordbærpikene har det vært viktig å få på plass en tariffavtale.

Tillitsvalgt i Jordbærpikene, Ann-Kristin Strand, har vært opptatt av de ansattes rettigheter, gode retningslinjer, AFP og ei lønn å leve av.

– Vi begynte å jobbe med dette i mars i år, da mine kolleger organiserte seg. Prosessen har gått veldig stille og rolig for seg, og veldig effektivt, sier Strand.

Hun sender en stor takk til Fellesforbundet i Tønsberg for all hjelp og støtte de har mottatt i denne prosessen.

– Det er alltid gledelig når en ny tariffavtale er på plass, dette viser at vi har med en seriøs arbeidsgiver å gjøre, sier leder i Fellesforbundet Jørn Eggum.

– Jeg er stolt over våre dyktige lokale tillitsvalgte. Det er alltid noen som må vise vei og ta ansvar. Her er det flere som har gjort en viktig jobb, sier Eggum.

– Nå er det bare å håpe at denne positiviteten brer seg til de andre avdelingene i Jordbærpikene. En god tariffavtale og ryddige forhold er et kvalitetsstempel som løfter bedriften og som mange forbrukere er opptatt av, avslutter han.