Positiv trend for Fellesforbundet

I løpet av årets tre første måneder har over 5 500 organisert seg i Fellesforbundet. Det er de beste tallene på over ti år for forbundet.

-Vi må helt tilbake til samme periode i 2008 for å finne like gode tall. Flere og flere skjønner hvor viktig det er å være organisert for å bidra til et rettferdig og trygt arbeidsliv, sier Fellesforbundets leder, Jørn Eggum.

Tallene viser at veksten er størst blant unge under 30 år, men vi ser også vekst blant dem over 30 år.

-Det er veldig gledelig å se at veksten blant de unge fortsetter. En trend vi håper og tror skal fortsette, mener Eggum.

Det er fra fylkene Oslo, Akershus og Rogaland forbundet opplever størst medlemsvekst siden årsskifte. Tallene viser også en generell økning innen mange overenskomster, men særlig industri øker mye.

Det er ikke lenge siden forbundet passerte over 100 000 yrkesaktive medlemmer. Totalt meldte 18 603 personer seg inn i 2018. Pr. 1. april har Fellesforbundet over 143 000 medlemmer.

-Det er fagforeningene og de tillitsvalgte som fortjener masse skryt. De gjør en kjempe jobb med å rekruttere, avslutter forbundslederen.