Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

RVO-ordningen: Årsrapport for hotell, restaurant og renhold 2018

De regionale verneombudene (RVO) er gode ressurspersoner også for bedrifter som i utgangspunktet har ting på stell, mener forbundssekretær i Fellesforbundet, Clas Delp.

Det kommer fram av årsrapporten som nylig ble lagt fram at utviklingen det siste året viser at mange virksomheter ønsker hjelp og bistand av RVO-ene til å få på plass en velfungerende vernetjeneste og et systematisk HMS-arbeid. Derfor har RVO-ene også brukt tid og ressurser på å arrangere gruppeveiledninger i vernetjeneste og HMS-arbeid i tillegg til primæroppgaven som er å besøke virksomheter i hotell- og restaurantbransjen.

Forbundssekretær Clas Delp i Fellesforbundet mener de regionale verneombudene er gode ressurspersoner også for bedrifter som i utgangspunktet har ting på stell, for selv om systemene er på plass er det alltid rom for forbedring.

-Vi er glad for at både ansatte og bedrifter gjør seg nytte av kompetansen til de regionale verneombudene til andre aktiviteter enn de rene bedriftsbesøkene, sier forbundssekretæren.

Les hele rapporten her