Streiken avsluttet: Foodora signerer tariffavtale

- Et gjennombrudd i et moderne arbeidsliv, sier Fellesforbundets leder, Jørn Eggum.

- Først må jeg bare si, for en fantastisk gjeng dyktige syklister vi har i våre rekker, sier leder i Fellesforbundet Jørn Eggum.

- Jeg gratulerer dem med å ha fått gjennomslag i kravet om tariffavtale. At Foodora i dag signerer avtale setter en helt ny og viktig standard i fremtidens arbeidsliv, fortsetter Eggum.

- Alle element i en tariffavtale er med, inkludert AFP. Vi er spesielt glad for et tillegg på grunnlønn, tillegg for utstyr og et eget vintertillegg. I sum utgjør dette minst 15000 i året for syklister som jobber fulltid. Det er veldig gode resultat, sier Eggum

- I dagens mekling har Foodora-ledelsen vist at de vil være Norges mest seriøse aktør innen denne typen transport. Jeg er sikker på at avtalen er en god investering både i omdømme og i kroner og øre. Nå er det bare å kaste seg over appen og bestille mat, avslutter forbundslederen.

- Avtalen som nå er på plass er en tariffavtale tilpasset bedriften. Dagen i dag viser at det organiserte arbeidslivet har verktøyene som skal til for å møte moderne løsninger, sier sekretær i Fellesforbundet, Bjørn Jonassen.

- Når en konflikt går over en måned tar det selvsagt på. Vi har kjent styrke og motivasjon i  den massive støtten streiken har fått, nå skal vi feire, avslutter Jonassen.