Tariffavtale for distribusjon og budtjenester i Foodora Tariffoppgjøret 2022

Her vil du fortløpende finne informasjon om denne overenskomsten i tariffoppgjøret 2022.

FF-Buss og sykkelbud-RGB.pngFellesforbundet og Virke enig om en ny avtale

3,5 timer på overtid ble partene enige om en ny tariffavtale som gir en lønnsøkning på 3,7 prosent.

Klokka halv fire natt til onsdag kunne forhandlingsleder i Fellesforbundet Knut Øygard, sette sin signatur på den nye tariffavtalen. Den innebærer en økning på kr. 1,50 på grunnlønnssatsene og en økning på kr. 1,40 på hver levering. I tillegg har garantilønnssatsene økt med kr. 4,75 i timen.

• Resultatene av mekling kan du se i Riksmeklerens møtebok, nederst på siden.

Medlemmene stemte ja i uravstemning

Det ble klart ja-flertall for en ny avtale da medlemmene på Foodora-avtalen avga sin stemme 13. oktober. Hele 80 prosent stemte ja til den nye avtalen. Se uravstemningsresultatet her.

Noen nøkkeltall:

• Satsene for grunnlønn økes med kr 1,50 fra 1. april 2022
  • Satsene per levering økes med kr 1,40 fra 1. april 2022
  • Satsene for samlet timelønn heves med kr 4,75
  • Kilometersatsen for bruk av sykkel settes til 2,40

Resultatet er enstemmig anbefalt av forhandlingsdelegasjonen
Resultatet skal nå ut på uravstemning blant medlemmene på Foodora-avtalen. Fellesforbundets forhandlingsutvalg har enstemmig anbefalt å stemme ja til forslaget. Utvalget håper at alle medlemmer setter seg nøye inn i resultatet og avgir sin stemme ved uravstemning 13. oktober.

Fellesforbundets forhandlingsdelegasjon. Fra venstre: Joakim Johansen, Paul Olai-Olssen, Olga Ersova,
Ole Einar Adamsrød (Forhandlingsleder) og Morten Børke.