- Tegn tariffavtale!

Smart Repair Bilpleie på Ringsaker har nylig tegnet tariffavtale med Fellesforbundet for fem av sine 8 ansatte. Den ferske klubblederen Tomas Voveris og kollegene gikk opp mellom 10 og 24 kroner i timelønn med tariffavtalen i boks!

-Jeg håper flere i bransjen gjør det samme, organisering er viktig for å få ryddet opp, sier Voveris til Frifagbevegelse.

Også daglig leder på Smart Repair Kent Sanden er glad for å ha fått på plass en tariffavtale.

-Vi ønsker å beholde våre flinke ansatte.Det koster å gjøre ting skikkelig og etter boka. Vi kan rett og slett ikke konkurrere med de useriøse på pris. Det sier seg selv. Vi konkurrerer på kvalitet og andre kriterier enn pris, sier Sanden til Frifagbevegelse.

Forbrukerne må også våkne!

-Forbrukerne må også våkne opp, sier forbundssekretær Kine Asper videre til Frifagbevegelse. -Bruk hodet – og øynene. Ser det ut som et sted du ikke ville sendt ungene dine for å jobbe, så bør du heller ikke bidra til at andre må jobbe der.