1. Politikk

Et budsjett som prioriterer arbeidsfolk

07.10.2024 — − Vi sørget for et godt lønnsoppgjør. Statsbudsjettet følger opp med et budsjett som omfordeler, holder inflasjonen og arbeidsledigheten nede. Til sammen vil dette gi våre medlemmer mer å rutte med, slår forbundsleder Jørn Eggum fast.

2. Lønns-og arbeidsvilkårAktuelt

Nye tariffavtaler i september

03.10.2024 — I september fikk 40 nye bedrifter tariffavtale med Fellesforbundet. Se oversikten over hvilke bedrifter som har fått tariffavtale her.

3. Lønns-og arbeidsvilkår

Nye tariffavtaler i august

24.09.2024 — I august fikk 19 nye bedrifter tariffavtale med Fellesforbundet. Se oversikten over hvilke bedrifter som har fått tariffavtale her.

4. Næringspolitikk

Industrikonferansen – klare krav fra Fellesforbundet

13.09.2024 — Da medlemmer og tillitsvalgte i Fellesforbundet møtte næringsminister Cecilie Myrseth og Tonje Brenna til industrikonferanse på Sola, var det med tydelige krav til det politiske samarbeidet.

5. Tariffoppgjøret 2024Kabinstreiken i SAS

Kabinoppgjør

27.08.2024 — Et solid lønnsløft, mer helgefri og skikkelig matpauser.  – Dette er en stor og viktig seier for våre medlemmer, sier Jørn Eggum.

6. Tariffoppgjøret 2024Kabinstreiken i SAS

Fra onsdag trapper vi opp streiken

23.08.2024 — Fra onsdag 28. august tar vi ut i alt 405 av våre kabinansatte i SAS fra arbeidstids start i streik.

7. Tariffoppgjøret 2024Kabinstreiken i SAS

Kabinmedlemmene i Fellesforbundet i SAS går til streik

23.08.2024 — Etter et tiår med lønnsreduksjoner, manglende kvelds-, natt- og helgetillegg, ingen pauser og maksimalt én frihelg pr måned har de kabinansatte fått nok. Fra i dag, fredag 23. august, tas 115 kabinansatte i SAS ut i streik.

8. Tariffoppgjøret 2024Kabinstreiken i SAS

Vi er i streik!

23.08.2024 — Fellesforbundet og NHO Luftfart kom ikke til enighet på Flykabinavtale NKF SAS. I første omgang har Fellesforbundet tatt ut 115 medlemmer i streik.

9. Internasjonalt

«Hanki» er Fellesforbundets nye minehund

22.08.2024 — I vår inviterte vi til navnekonkurranse etter at Fellesforbundet har besluttet å kjøpe enda en minehund fra Norsk Folkehjelp. Nå er juryens dom klar.

10. Aktuelt

Fellesforbundet under Arendalsuka

06.08.2024 — Fellesforbundet deltar på Arendalsuka for å rette fokus på områder og tema som er viktig for medlemmene våre. Se hvor vi deltar her.

11. Lønns-og arbeidsvilkårAktuelt

Nye tariffavtaler i juni og juli

01.08.2024 — I sommer fikk hele 38 nye bedrifter tariffavtale med Fellesforbundet. Se oversikten over hvilke bedrifter som har fått tariffavtale her.