Gammel artikkel!

Denne artikkelen er mer enn 1 år gammel.

Alle vil ha reine hotellrom – takk en renholder

Renholderne på hotell gjør en viktig jobb. De sørger for rene og pene rom, noe som er viktig for både trivsel og hygiene når du bor på hotell. Likevel er de ganske usynlige. Vi støtter kampanjen #fairhousekeeping 4.-11. november!

Renhold av hotellrom er en krevende oppgave som krever kunnskap og erfaring. Alle som jobber med dette ønsker å gjøre en god jobb. Da må antallet rom som skal rengjøres hver dag ikke være for mange. For stort arbeidspress gjør at renholderen ikke får utført jobben så godt som vedkommende ønsker, eller på en måte som kan gi smerter i rygg, armer og knær.

Vi er stolt av jobben våre medlemmer gjør – gi dem tid til å gjøre den skikkelig!

Det er forskjell på rengjøre et rom hvor en person har sovet en natt, og et rom hvor det har vært fest en hel helg. Rommet skal bli like rent, men det tar lengre tid å rydde og vaske etter festen enn den ene sovende gjesten.

4. – 11. november gir vi renholderne ekstra oppmerksomhet. Det kan du også gjøre.

Vis at du setter pris på den som har rengjort rommet ditt. Du kan for eksempel:

Legge igjen en lapp med takk til den som har rengjort rommet ditt
Legg brukte håndlklær i vasken i stednfor på gulvet. Da slipper renholderen å bøye ryggen for hvert brukte håndkle som skal plukkes opp i løpet av arbeidsdagen.
Komme med noen vennlige ord når du ser dem i korriodoren

Støtt romrenholderne! Bruk emneknaggen #fairhousekeeping i sosiale medier, og vis at du støtter kampanjen!