Det blir streik for AIM!

Litt før klokka 02.00 konstaterte riksmekleren at det ikke var grunnlag for å legge fram en skisse, og det er dermed streik i AIM fra onsdag morgen.

Alle Fellesforbundets 260 medlemmer på AIM er tatt ut i streik fra arbeidstidens begynnelse 4. februar. Arbeidsgiverforeningen Spekter valgte å avslå anmodningen fra mekleren om å fortsette meklingen med LO Stat/ Fellesforbundet på overtid, til tross for at mulighetene for å finne en løsning ikke var uttømt. Les løpeseddel med forklaring på streik her.

-Det er beklagelig at vi er nødt til å streike for å få en ny og rettferdig overenskomst for våre medlemmer. Like beklagelig er det at arbeidsgiversiden kastet kortene og åpenbart ikke ønsket å jobbe videre for en løsning. Denne streiken er deres ansvar, sier Lise Olsen, forhandlingsleder i LO Stat under meklingen.