Gå ikke glipp av vår arbeidslivskonferanse!

Vi arrangerer vår årlige arbeidslivskonferanse 9.-10. februar 2015. Konferansen passer for forbundets tillitsvalgte/verneombud i klubber og avdelinger. Målet er å gi kunnskap om arbeidsmiljøutfordringene våre medlemsgrupper har, og hvordan vi kan arbeide for å forbedre arbeidsmiljøet. Det er nå 30 påmeldte, men vi har plass til flere!

Forbundssekretær Steinar Krogstad gleder seg til å arrangere konferansen.

- Konferansen har en rekke spennende innledere hvor bl.a. pensjonsreformen, arbeidstidsrotasjoner, språk/kultur og den nordiske modellen, er noe av det som står på programmet. I tillegg har vi også med noen bedriftseksempler på hvordan noen klubber jobber og vi håper det kan inspirere flere til å få nye tanker og ideer i egen bedrift.

Forbundet har medlemmer i mange miljøer og arbeidsmiljøutfordringen kan oppleves veldig forskjellig. Tror du denne konferansen treffer godt uansett bransjetilhørighet og størrelse?

- I utgangspunktet skal alle som arbeider ha et forsvarlig arbeidsmiljø. Temaene er viktig uansett bedriftens størrelse og art. Men en forutsetning for at tillitsvalgte, verneombud og medlemmene kan forbedre arbeidsmiljøet i sine bransjer og bedrifter er et organisert arbeidsliv med faste ansettelser og en bedriftsstruktur med arbeidsgivere som kan ivareta sine plikter i henhold til AML, sier Krogstad.

Se hele programmet her.