Japanske metallforbund på besøk

Denne uken er representanter for japanske metallforbund på besøk i Norge, med Fellesforbundet som vertskap.

Industriansatte Norden og de japanske metallforbundende møtes hvert fjerde år for å utveksle erfaringer, holde hverandre oppdatert og diskutere felles utfordringer i den internasjonale globale industriføderasjonen, IndustriALL Global Union.

På programmet er både bedriftsbesøk, konsultasjoner og relasjonsbygging. Utfordringer og muligheter i den globale unionen og områder som bør prioriteres vil også diskuteres.

Forbundsleder Arve Bakke, forbundssekretær Jørn Eggum og internasjonal sekretær Atle Høie utgjør vertskapet, og generalsekretær i Industriansatte Norden, Jens Bundvad, deltar også i delegasjonen.