LO Luftfart starter opp!

LO Luftfart er et nystartet kompetanse- og samarbeidsorgan for forbundene i LO som har medlemmer innen luftfarten. LO Luftfart består av ti forbund med over 8000 medlemmer, hvorav Fellesforbundet har 1700 medlemmer.

Torsdag og fredag er tillitsvalgte synlige på flere flyplasser for å få fram at vi står samlet i kampen mot det økende presset på arbeidsvilkårene i luftfarten.

Fellesforbundets medlemmer er representert i LO Luftfart ved sekretær i tariffavdelingen, Stig Lundsbakken. De fleste medlemmene ligger under avdeling 185 og er ansatte innen bakketjenester og som flymekanikere, og 300 medlemmer som er omfattet av Riksavtalen.

1. og 2. oktober gjennomføres en synlighetskampanje på de seks største flyplassene. I Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Tromsø og Bodø vil patruljer bestående av tillitsvalgte fra alle forbundene gå sammen rundt og snakke med ansatte. Målet er å synliggjøre at LO forbundene står samlet i kampen mot det økende presset på arbeidsvilkårene i luftfarten.

LO Luftart finner du også på Facebook.