Ønsker info om seksuell trakassering

Fellesforbundets likestillings- og likeverdsutvalg ønsker å vite mer om omfanget av seksuell trakassering i arbeidslivet, og har derfor anmodet LO om å sette i gang et arbeid for å få mer oversikt over dette.

Forbundssekretær Kine Asper i Fellesforbundet viser til en lignende undersøkelse som er foretatt i Sverige. - Svensk LO har publisert et "Likestillingsbarometer for 2015". Årets fordypningskapittel omhandler seksuell trakassering. Fellesforbundets likestillings- og likeverdsutvalg ønsker å vite mer om omfanget av seksuell trakassering
blant forbundets medlemmer, og ønsker derfor å gjøre en lignende undersøkelse. Det kan være aktuelt å undersøke dette i flere bransjer, blant annet hotell og restaurant, industri, byggfag og bil, for å nevne forbudents områder, sier Asper.

Les Fellesforbundents brev til LO.